Linkedin je již od svého založení budován s cílem umožnit snadné profesní propojování lidí a výměnu zkušeností. Tak jako na jiných sociálních sítích, i práci s Linkedinem si můžete do určité míry automatizovat. V tomto článku vám ukážu některé automaty, které dlouhodobě fungují.
Aktualizace 16.3.2021: Linkedin údajně omezil maximální počet odeslaných žádostí o spojení na max. 100 / 1 týden. Způsob navazování kontaktů níže uvedeným způsobem (viz Linkedin automat č. 1) tak získal ještě více na důležitosti.
Tento automat již připravený pro vás
Chcete-li začít tento automat okamžitě používat, je pro vás již připraven zde: Linkedin – chytré navazování kontaktů.
Úvod: Čeho je moc, toho je příliš
Linkedin aktivně bojuje proti využívání (zneužívání) automatů za účelem navazování kontaktů. Je to citlivá záležitost, která má blízko ke spamu. A je to dobře. Nikdo nemá zájem o bezcenné kontakty. Proto si zde ukážeme způsob, jak citlivěji a chytřeji navazovat nová spojení. Tak, aby pokud možno byla oboustranně prospěšná.

Co vše za vás bude dělat automat
Úplný základ:
- Navazování kontaktů s předchozím vyvoláním zájmu
- Vytvoření nového kontaktu v CRM po akceptaci žádosti o spojení
Pro fajnšmekry:
- Ukládání nových kontaktů do Google Sheets
- Obousměrná synchronizace komunikace mezi CRM a Linkedin
- Odesílání zpráv na vaše kontakty
- Každý z těchto automatů může běžet samostatně, nebo je lze libovolně kombinovat.
Linkedin automat č. 1: Navázání kontaktů s předchozím vyvoláním zájmu
Tento automat dělá to, co normálně děláte také:
- Navštěvuje profily, které chcete oslovit. Tímto způsobem můžete vyvolat zájem druhé strany.
- Pokud navštívený kontakt zareaguje návštěvou vašeho profilu, tak se spustí druhý automat, který odešle žádost o spojení s uvítací zprávou.
Proč zrovna tento postup?
- Na Váš profil se podívají jen ti uživatelé sítě Linkedin, kteří jsou tam aktivnější.
- Jakmile jim pošlete žádost o spojení, je velká šance (dlouhodobě 50 – 80 %), že vaší žádost akceptují.
Na co je třeba si dát pozor?
- Počet shlédnutí profilů za den je omezený. Nepřehánějte to!
- Úspěšnost toho, zda se kontakt podívá zpátky na váš profil, závisí též na tom, jak dobře máte zpracovaný Linkedin profil.
- Úspěšnost akceptace žádosti o spojení pak ovlivňuje spousta dalších věcí (fotka, správný výběr cílové skupiny, uvítací zpráva apod.)
Linkedin automat č. 2: Vytvoření kontaktu v CRM po navázání spojení
Tento automat reaguje na nová spojení, které máte na Linkedinu. Ať už tato nová spojení vzniknou působením automatu popsaného v předchozím odstavci, nebo jinou cestou, tento automat vždy nové kontakty zapíše do CRM.
Jak to funguje?
- Jakmile automat zjistit nové spojení, pošle do CRM žádost o vytvoření nového kontaktu.
- Do CRM lze uložit Jméno, Příjmení, adresu Linkedin Profilu osoby, případně telefonní číslo a e-mail, pokud uživatel sdílení těchto údajů odsouhlasil.
Na co je třeba si dát pozor?
Na GDPR. Toto téma přesahuje rámec tohoto textu, doporučuji konzultovat s právníkem.
Automat lze doplnit o další logiku a funkce, například:
- Po vytvoření kontaktu v CRM, vytvoří rovnou další aktivitu (např. odeslání zprávy naplánované za 1 týden)
Linkedin automat č. 3: Ukládání nových kontaktů též do Google Sheets
Toto je jednodušší obdoba předchozího automatu.
Co tento automat umí?
- Jakmile uživatel sítě Linkedin odsouhlasí žádost o spojení, tento automat uloží údaje o novém kontaktu do Google Sheet tabulky
- S tabulkou můžete dále pracovat, případně ji později použít pro adresné odesílání zpráv.
Linkedin automat č. 4: Obousměrná synchronizace komunikace mezi CRM a Linkedin
Používat chat přímo v Linkedin může být otravné a nepřehledné. Tento automat dokáže propojit váš CRM a Linkedinem a oboustranně předávat zprávy.
Co tento automat umí?
- Zprávu napsanou v CRM odeslat na daný kontakt v Linkedinu (v Pipedrive se pro tento účet využívá elementu „Activity“)
- Zprávu napsanou v Linkedinu přeposlat do CRM (v Pipedrive se přijaté zprávy zapisují k osobě jako „Note“)
Automat lze doplnit o další logiku a funkce, například:
- Když se v odeslané zprávě objeví nějaké klíčové slovo, automaticky vytvoří Deal
Linkedin automat č. 5: Odesílání zpráv na vaše stávající kontakty
Tento automat lze nasadit jen pro případy, kdy chcete odesílat zprávy na vybrané vaše kontakty. Je to variace na předchozí automat a hodí se v případě, kdy chcete posílat zprávy více kontaktům najednou. Třeba odkaz na váš zajímavý článek.
Co tento automat umí?
- Na základě předem stanovených kritérií (stav kontaktu, datum, apod.) automat posílá předpřipravené zprávy.
- Seznam kontaktů lze mít připraven buď opět v CRM, nebo v Google Sheet jako tabulku.
- Jakmile automat pošle zprávu, poznamená si tuto událost ke kontaktu v CRM (nebo v Google Sheet).
Rekapitulace 7 nástrojů
Pro vytvoření automatů nepotřebujete nic programovat. Stačí nasadit několik nástrojů:
- Dux-Soup – doplněk pro Chrome (získání slevy zde)
- Prospectin – doplněk pro Chrome (získání slevy 25 % zde)
- Zapier – automatizační platforma
- Integromat – automatizační platforma (získání 1 měsíce zdarma zde)
- Pipedrive CRM (získání 1 měsíce zdarma zde)
- Google Sheets
- Virtuální server s OS Windows 10
Tento automat již připravený pro vás
Chcete-li začít tento automat okamžitě používat, je pro vás již připraven zde: Linkedin – chytré navazování kontaktů.