Když natrefíte na tu správnou appku, může vás to posunout k vysněné automatizaci vašich procesů mnohem rychleji, než tušíte. Inspiruje vás. Secvakne vám to a už to jede. Proto vám v tomto letním speciálu pár aplikací představím a ukážu, k čemu by vám mohly být dobré.
Začnu netradičně tím, co každý zná. Google Workspace. Ukážu vám, k čemu taky lze aplikace Google využít.
Google Sheets
Online Excel se často používá jako … wait for it … tabulkový procesor. Google má excel-entně propracované rozhraní (API) pro manipulaci s daty. To hojně využívám.
K čemu tedy ještě Google Sheets?
– Logování různých událostí (někdo si něco stáhl, poslala se SMS apod.)
– Řízení odesílání SMS zpráv
– Timesheety
– Obecně databáze a jednoduché řešení pro výměnu dat
Google Slides
Využívám nejčastěji jako šablonu pro generování nabídek. Do šablon Google Slides lze vkládat proměnné (jméno firmy, cena nabídky, jméno obchodníka atd.), nebo pracovat se stránkami.
Nejen z Google Slides, ale i z jiných aplikací, lze výslednou prezentaci s nabídkou uložit do PDF.
Google Docs
Využívám většinou stejně jako Google Slides popsané výše. Google Docs často slouží jako šablona pro nejrůznější dokumenty, nabídky, diplomy.
Google Drive
Google Drive je skvělé úložiště s velkým množstvím funkcí. To není třeba zmiňovat. Po Google Drive sáhnu v případě, když chci vytvořit například inbox pro import dokumentů k dalšímu zpracování. Klient nahraje na Google Drive faktury z Facebooku, automat si je načte, zpracuje a přesune do složky zpracované. Nemusí se nic posílat e-mailem, vzniká tím archív a použití je jednoduché jako facka.
💡 Pokud už Google Workspace ve firmě máte, využijte toho na maximum. Google má špičkové API, takže integrace jej snadná. Google Workspace jsou s jistotou nejpoužívanějšími aplikacemi v automatizacích.
(příště už o o něco méně profláknutých aplikacích)
Vyšlo v rámci Linkedin seriálu Vysmáté aplikace pro vaše firemní automatizace 2022.