Registračních formulářů existuje nepřeberné množství a odesílaná data se zpracovávají mnoha způsoby. V tomto článku ukážeme, jak lze jednoduše využít zdarma dostupné nástroje, pro funkční evidenci registrací.
Účel automatu
- Evidence registrací přehledně v Google Sheets
- Odesílání e-mailu s osobním poděkováním po vyplnění registrace
Problém
Představte si, že potřebujete:
- Vytvořit registrační formulář na stránkách, které běží na systému WordPress.
- Dále registrovaným uživatelům po odeslání registrace chceme poslat e-mail s unikátním kódem, který použijí dále (například ho mohou uplatnit jako slevový kód) .
- A zároveň potřebujeme jednotlivé registrace včetně kódů uchovávat v on-line tabulce.
Registrační formulář i odesílání potvrzení e-mailem je docela snadná záležitost, kvůli které nepotřebujete automatizaci. Problém je s tím kódem, který potřebujete generovat pro každého uživatele unikátně.
Řešení
Jak na to?
- Formulář může vypadat libovolně, pro názornost třeba takto, viz obrázek.

- Ve WordPressu si nainstalujeme doplněk ke standardním formulářům, který umí poslat podnět (signál, odborně webhook) Integromatu, který na základě tohoto podnětu spustí scénář.
Například je to CF7 to Webhook. - A scénář se postará o zbytek.

Co konkrétně obslouží tento scénář? Zleva doprava:
- Přijme data z formuláře. Součástí dat jsou všechny vyplněné údaje, které uživatel zadal.
- Vyhledá 5. pád okresního jména (nebo lze i příjmení). Tudíž, pokud se uživatel podepíše jako Jaromír Tučný, bude oslovení „Dobrý den, Jaromíre“
- V dalším kroku scénář vypočítá kód, který je pro každého uživatele naprosto unikátní.
- Tato data zapíše do on-line excelované tabulky.
- A ve finále pošle uživateli email, s oslovením, potřebnými informacemi a navíc unikátním kódem.
Přínosy
- Provoz téměř zdarma (resp. pár haléřů za provoz Integromatu)
- Naprosto automatická registrace, evidence a generování unikátního kódu
- Osobní oslovení uživatele
Čím to jde vylepšit?
Tak třeba můžete:
- Místo e-mailu posílat SMS
- Do e-mailu přihodit odkaz na on-line dotazník s unikátním kódem, takže každý registrovaný uživatel dostane vlastní dotazník
- Napojit scénář na CRM a kontakty ukládat rovnou do CRM
- Na základě toho, co uživatelé vyplní do dotazníku, uzpůsobit text e-mailu, který uživateli přijde

Index Automatu
Složitost automatu
🔸🔸◽️◽️◽️
Náročnost nasazení
🔸🔸◽️◽️◽️
Přínosy pro firmu
🔸🔸◽️◽️◽️
Rizika provozu
🔸◽️◽️◽️◽️
Provozní náklady
🔸◽️◽️◽️◽️