Manychat

Ukládání registrací z webového formuláře do Google Sheets a poděkování e-mailem

Automatizovaný registrační system s potvrzovacím e-mailem obsahující unikátní kód a zápis registrací do Google Sheets.

Registračních formulářů existuje nepřeberné množství a odesílaná data se zpracovávají mnoha způsoby. V tomto článku ukážeme, jak lze jednoduše využít zdarma dostupné nástroje, pro funkční evidenci registrací.

Účel automatu

  • Evidence registrací přehledně v Google Sheets
  • Odesílání e-mailu s osobním poděkováním po vyplnění registrace

Problém

Představte si, že potřebujete:

  1. Vytvořit registrační formulář na stránkách, které běží na systému WordPress.
  2. Dále registrovaným uživatelům po odeslání registrace chceme poslat e-mail s unikátním kódem, který použijí dále (například ho mohou uplatnit jako slevový kód) .
  3. A zároveň potřebujeme jednotlivé registrace včetně kódů uchovávat v on-line tabulce.

Registrační formulář i odesílání potvrzení e-mailem je docela snadná záležitost, kvůli které nepotřebujete automatizaci. Problém je s tím kódem, který potřebujete generovat pro každého uživatele unikátně.

Řešení

Jak na to?

  • Formulář může vypadat libovolně, pro názornost třeba takto, viz obrázek.
  • Ve WordPressu si nainstalujeme doplněk ke standardním formulářům, který umí poslat podnět (signál, odborně webhook) Integromatu, který na základě tohoto podnětu spustí scénář.
    Například je to CF7 to Webhook.
  • A scénář se postará o zbytek.

Co konkrétně obslouží tento scénář? Zleva doprava:

  1. Přijme data z formuláře. Součástí dat jsou všechny vyplněné údaje, které uživatel zadal.
  2. Vyhledá 5. pád okresního jména (nebo lze i příjmení). Tudíž, pokud se uživatel podepíše jako Jaromír Tučný, bude oslovení „Dobrý den, Jaromíre“
  3. V dalším kroku scénář vypočítá kód, který je pro každého uživatele naprosto unikátní.
  4. Tato data zapíše do on-line excelované tabulky.
  5. A ve finále pošle uživateli email, s oslovením, potřebnými informacemi a navíc unikátním kódem.

Přínosy

  • Provoz téměř zdarma (resp. pár haléřů za provoz Integromatu)
  • Naprosto automatická registrace, evidence a generování unikátního kódu
  • Osobní oslovení uživatele

Čím to jde vylepšit?

Tak třeba můžete:

  • Místo e-mailu posílat SMS
  • Do e-mailu přihodit odkaz na on-line dotazník s unikátním kódem, takže každý registrovaný uživatel dostane vlastní dotazník
  • Napojit scénář na CRM a kontakty ukládat rovnou do CRM
  • Na základě toho, co uživatelé vyplní do dotazníku, uzpůsobit text e-mailu, který uživateli přijde