Manychat

Odvrácená tvář automatizace

Dnes vám povím něco o odvrácené tváři automatizace. Ano. Netvařme se, že je všechno easy-peasy a zalitý sluncem. Není. I automatizace dokáže potrápit, zavařit nebo aspoň přišlápnout ocas.3
Dnes vám povím něco o odvrácené tváři automatizace. Ano. Netvařme se, že je všechno easy-peasy a zalitý sluncem. Není. I automatizace dokáže potrápit, zavařit nebo aspoň přišlápnout ocas.3

Dnes vám povím něco o odvrácené tváři automatizace. Ano. Netvařme se, že je všechno easy-peasy a zalitý sluncem. Není. I automatizace dokáže potrápit, zavařit nebo aspoň přišlápnout ocas.

Tohle jsou situace, u kterých se mi občas vaří hlava:

⌛️ Padá služba, něco si přej

Jakákoliv integrace je závislá na tom, že systém, na který se napojujete, FUNGUJE. Pokud má výpadky nebo se zničeno nic odporoučí, máte smolíka. 

I některé služby (a to jim ani nemusíte moc zatápět pod kotlem) mají někdy prostě své dny. Proto je dobré s tím počítat a automat  stavět tak, aby si s nejběžnějšími výpadky poradil.  Třeba Pipedrive  si čas od času řekne „hele, neruš, dělám si manikúru“.

⚖️ Změna pravidel hry

To si takhle vesele provozujete automat, když se z čista jasna něco pose… provozovatel služby změní své rozhraní. Má na to právo. Jistě. Jenže někdy to má dalekosáhlé důsledky. Třeba taková drobnost, když Google nedávno nenápadně omezil platnost připojení u Free účtu z „nekonečno“ na 7 dnů. Nenápadný tlak na to, abyste přešli na placený tarif. Don’t be evil? Tak určitě.

🧪 Produkční provoz a testování

Málokterá služba nabízí testovací prostředí. Máte-li cloudové CRM, těžko k tomu dostanete testovací playground. To mají banky a … pak už nikdo. Pravda, abych nekřivdil, občas na to někde myslí.  Třeba mě to vyloženě potěšilo u účetnictví Trivi. Ale pravidlem to není. 

K čemu to? První nasazení automatizace na čisté CRM je triviální. Nejsou data, není co zkazit. Jak ale testovat změny v už běžícím systému? Aha? Aha!

🔮 Kouzla na počkání, zázraky do tří dnů

Tohle je zase z jiné oblasti. To když se po „té automatizaci“ chce něco, co až tak nesouvisí s automatizací. Třeba:

A: „Potřebuju odesílat SMS na nějaká čísla“

B: „Tak mi dejte ta SMS čísla“

A: „Nemám, někde si je sežeňte, děláte přece ty automaty, ne?“

Ne, automatizace neznamená VlastnímDataCeléhoInternetu.

💩 Paroubek se posral*

Tohle je moje „oblíbené“. Hromadné posílání SMS nebo e-mailů je černá můra. Pošlete je a už je nevezmete zpět. Můžete to testovat do aleluja a stejně se to může někde pokazit. 

 

Na všechno, co jsem zmínil, jsou nějaké způsoby, jak tyhle hrany trochu obrousit, odpružit to, částečně tomu předcházet. Ale nikdy to nemůže být 100%. Je dobré na to pamatovat.

*) Nebudu se opakovat, tahle příhoda je celkem známá. Kdo ví, může se podělit. 😉